28 Ağustos 2011 Pazar

My First Couch Surfing Experience :)

Mart ayında tam vizelerimin arifesinde bir hosting sitesi keşfettim. Nedir ne değildir diye bakarken giriş o giriş, bir daha çıkamadım :) Sitenin adı , Couch Surfing yani Kanepe Sörfü. Yurtdışındaki insanlarla iletişim halinde bulunup ülke ziyaretleri esnasında evinizde ağırladığınız ya da birlikte bir şeyler içip sohbet ettiğiniz uluslararası bir arkadaşlık sitesi. Başta nasıl güvenirim diye düşünürken o gün kendimi Türkiye'ye gelmiş olan yabancılara mesaj atarken buldum. Bu olay o kadar ilgimi çekti ki ingilizcemi geliştirme hevesiyle bir an önce vizelerimin biteceği ve siteden tanışıp arkadaş olduğum insanlarla buluşup sohbet edeceğim günleri iple çeker oldum. Ve gün geldi ilk CS deneyimimi yaşadım :)

5 Ağustos sabahı bir önceki gün 19 senelik arkadaşım İpekle kalıp 3 saatlik uykuyla tanımadığımız Alman biz kızla buluşacak olmanın etkisiyle "Napıyoruz biz ya" cümlesini tekrar tekrar kurarak 4 aydır konuştuğum CS'ci arkadaşım Selma-Paulina Breuste ile buluştuk. Gitmeden önce nasıl konuşcam ben şimdi bu kızla, onun ingilizcesi çok iyidir, ya anlayamazsam endişelerim Selma ile buluştuğumuz anda geçti. Bir anda kendimden beklemediğim bir şekilde konuşmaya, kendimi bile şaşırtmaya başladım :) Birlikte Taksim'deki Limonlu Bahçe'ye gittik. Ben konuşcak konu bulabilir miyiz acaba diye düşünürken orda 4 saat boyunca hiç ara vermeden konuştuk ve güldük. Biz ona ilginç Türk geleneklerini anlattık, o bize Türkiye'de bizim bile gitmediğimiz yerlerde yaşadıklarını... Günün sonunda o kadar kaynaşmıştık ki Selma'yla türk kahvesi içip birbirimizin falına bile baktık :) Ordan çıktıktan sonra Selma'ya yapılan Muhteşem Yüzyılda oynama teklifiyle ilgili tercümanlık bile yaptım :D 

Türkiye'yi tek başına gezmeye gelmiş; burda hem rehberlik hem de öğretmenlik yapıp aynı zamanda Türkiye'nin büyük çoğunluğunu gezmiş, farklı kültürden biriyle bu kadar iyi anlaşabileceğimi hiç tahmin etmemiştim. 


Taksim'den ayrılırken sadece ingilizcemi geliştirmek için buluşmayı planladığım kişiyle ne kadar iyi anlaştığmızı düşünüp, bir daha görüşebilmeyi diledim :)


Merak edenler için bahsettim sitenin linkini veriyorum. http://www.couchsurfing.org/
Sizinde benimki kadar güzel arkadaşlıklar kurmanız dileğiyle :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder