17 Şubat 2012 Cuma

Ben Geldim ! :)

Yeniden merhaba !

Ağustos ve eylül aylarında hem CouchSurfing buluşmaları yaparak yeni insanlarla tanışmam hemde hayatıma yeni bir şeyler katıyor olmamım vermiş olduğu heyecan ve hevesle art arda bir çok blog yazısı yazmış ve yaşadığım bu farklı deneyimleri sizlerle paylaşmıştım.
Son bir kaç aydır hem CS buluşmalarına hemde sonrasında kazandığım yeni arkadaşlıkları yazmaya ara vermiştim, ama şimdi geri döndüm :)

Ve size en son yapmış olduğum 2 farklı buluşmayı anlatmaya karar verdim :)

Bunlardan ilki İstanbul'a "Au Pair" yani çocuk bakıcılığı yaparak hem dilini geliştirmek hemde farklı kültürler tanımak amacıyla gelmiş olan Alman arkadaşım Stefanie ile gerçekleşti. Daha önce yapmış olduğum 3 buluşmanın 2'sinin alman kızlarla olduğunu düşününce bu buluşmanın da diğer 2 buluşmam gibi olacağını düşünmüş, ama yanılmışım. Çünkü bu sefer buluşacağım kız bir vejeteryandı ve ben bunu onunla yemek yemeğe gidene kadar bilmiyordum :)

Stefanie ile bir cumartesi günü Taksim'de buluştuk ve kahvelerimizi içerken sohbet ettik. Yeni arkadaşım, yıllardır Almanya'da yaşayan ve geçen sene Türkiye'ye temelli dönüş yapmış olan bir Türk ailenin yanında kalıyor ve au pair programı ile ailenin 3 yaşındaki kızıyla ilgileniyordu. Sohbet ettiğimiz 2 saat içerisinde bana Türkiye'de bulunduğu dönem boyunca yaptığı şeylerden, birlikte yaşadığı aileden, Almanya'daki yaşantısından ve daha bir çok farklı konudan bahsetti ve ben onunla sohbet ederken zamanın nasıl geçtiğini hiç anlamadım.

Kahvelerimizi içtikten sonra sıra geldi yemek yemeye.. Benim aklımdan kebaplar iskenderler geçerken Stefanie'nin bana "Ben vejeteryanım" demesiyle bütün planlarım suya düştü ve başladım paniklemeye. Daha önce hiç vejeteryan biriyle yemek yemek durumunda kalmayan ben, Stefanie'ye daha önce denemediği bir şeyi tattırmak istedim ve en sonunda gözlemede karar kıldım. Sacların üstünde hamur açan bayanların eşliğinde peynirli gözlemelerimizi yedikten sonra Stefanie'yle en kısa sürede buluşma sözü vererek vedalaştık. Ve ben onunla yapacağım bir sonraki buluşmaya tok karnına gitmeye karar verdim :p




Bir sonraki buluşmam ise İstanbul'a Çek Konsolosluğunda staj yapmak adına gelmiş olan Çek arkadaşım Eva ile oldu :) Bir çok farklı ülkeyi gezmiş olan Eva ile sohbetimiz diğer buluşmalarımda olduğundan farklıydı.

Eva'nın bana "Atatürk'ü neden bu kadar çok sevdiğimizi" sormasıyla benim ona dilim döndüğünce kendimin ve çevremdekilerin hissettiklerini aktarmaya çalışmam, onunda bana ülkesinde yaşanan komünist rejimi ve Çek Cumhuriyeti hakkında bilmediğim şeyleri anlatması hem sohbetimizi güzelleştirdi hemde bana çok şey öğretti..

Günün sonunda konuştuklarımızı tekrar tekrar düşündüm ve bundan sonraki buluşmalarımında en az bu buluşmam kadar güzel geçmesinin diledim :)

1 yorum: